10.24.2015

Ku Simpul Angan -Angan Berkelana Ke Russia TRANSIBERIAN ROUTE

Jauh benar angan-angan aku nak berkelana 2016. TSR - Transiberia Route menjadi wishlist para backpackers. Aku tak terkecuali. Saban tahun mengajar geografi aku seringkali berkongsi ilmu dan perturunkan ilmu di dada buat anak murid tentang Siberia. Ya.. ada dalam silibus form 1. Ilmu yang ada hanya dari pembacaan sahaja. Teringin benar nak merasai iklim dan budaya orang sana. Aku ingin perturunkan ilmu dengan berkongsikan pengalaman di sana bersama anak didik. Lantas dengan apakah hajat itu terlaksana?? Jeng jeng jeng.. ahaha cikgu Feesya dah start buat gila. Ya gila travel. Asalkan tak mengganggu sesiapa. Aku punya cara untuk kotakan apa yang aku kata. Air Asia bukak sahaja promonya, cepat-cepat aku grab peluang beli tix ke Beijing. Ikut perkiraan aku mahu mulakan misi dari Negara China. Siapakah mangsa trip gila Cikgu Feesya? Maaf kawan-kawan.. Marsyi, Ayu dan Zaid jadi mangsa. Eh boleh ke digelar mangsa?? Haha Insya Allah dengan merekalah bakal aku berkelana nun jauh ke Russia. Abah kalau terbaca... Kak Sya mintak izin ya. Nak berkelana ke Russia tahun depan. Restu abah kak sya pinta ngeeee.


Biarlah apa tanggapan sekalipun..excited?teruja?tak de keje nak travel jauh-jauh?Lambat lagi tahun depan?Kenapa teruja? Ah pedulikan yang penting informasi harus di cari. Insya Allah kalau tak ada aral termakbul jua hajat nan satu ini. Amin...

TSR Route bakal dijayakan Beijing-Irkutsk(Tasik Baikal)-Moscow-St.Petersburg

Mengumpul informasi itu penting. Biarlah kita tidak dikatakan "gagal merancang'". gagal merancang bermakna kita merancang untuk gagal






No comments:

Post a Comment